Een hele boel steden & gezelligheid

3 december 2019 - Noosa Shire, Australië

Lieve allemaal,

het is eventjes stil geweest vanaf onze kant. Ik wilde eerder schrijven, maar ik heb het zo erg naar mijn zin dat ik er geen tijd voor heb :/ Maar goed, even een update vanuit het verre Australië. Na nog wat dagen Byron Bay, zijn Floor en ik op de bus gestapt naar Gold Coast - Surfers Paradise. En nee, hier heb ik niet gesurft haha. We waren hier voor 3 nachten in een heel leuk hostel met een zwembad. Overdag hebben we vooral aan het strand gelegen, omdat er in Surfers Paradise zelf niet zo heel veel te beleven valt. We zijn wel nog een dag naar een park in de buurt geweest en naar een shopping mall. Surfers Paradise draait eigenlijk vooral om het nachtleven en daar hebben we goed gebruik van gemaakt ;)

Na Surfers Paradise zijn we doorgegaan naar Brisbane. Ik vond Brisbane echt een hele leuke stad! Het is een soort kleinere versie van Sydney. Minder verkeer en minder hoge gebouwen, maar wel dezelfde sfeer. Het was fijn om weer eventjes in een grotere stad te zijn. We zijn 's ochtends vroeg al naar de Story Bridge gewandeld, omdat het snel warm wordt. Hierna zijn we op de ferry gestapt naar de lagoon van Brisbane. In steden waar je niet direct aan de zee zit of waar je niet in de zee mag, is vaak een zwembad in de stad. We zijn eerst door de tuinen van Brisbane gelopen en hebben daarna de rest van de middag bij de lagoon doorgebracht. Hele relaxte middag dus. Later op de middag zijn we de stad verder gaan verkennen en we hebben toen ook het casino van Brisbane gezien. 's Avonds wordt dat heel mooi verlicht. Uiteraard zijn we als echte toeristen ook nog even naar het typische foto plekje geweest met de letters van Brisbane. Ik voeg wel even een fotootje in mochten jullie geen idee hebben waar ik het nou over heb.

De volgende stop was Noosa. Een klein stadje/dorpje met enorm veel natuur. Noosa heeft zijn eigen National Park. We sliepen in Dolphin's Beach House. Dit is een hostel waar alles roze is. Je wordt er erg vrolijk van. We waren vroeg gaan slapen de eerste nacht, maar toen we de volgende ochtend wakker werden, waren we allebei heel erg verkouden. We denken dat het van de airco is gekomen. Deze konden we niet uitzetten, omdat het een automatische was. We zijn 3 dagen ziek geweest en daarna hebben we eindelijk de kans gehad om wat van het mooie Noosa te zien. We hebben onder andere een coastal walk gemaakt en hier hebben we een rog, groepen dolfijnen en twee zeeschildpadden gezien. Echte geluksmomentjes. Later zijn we naar Tea Tree Bay gegaan en hier hebben we ook nog een koala gezien! We zijn ook nog naar de Fairy Pools geweest. Dit zijn twee soort baden tussen de rotsen in en als de golven erin komen, bubbelt het water helemaal op. Het is een erg leuke ervaring. In Noosa hebben we ook echt hele leuke mensen ontmoet waarmee we de zonsondergang zijn gaan bekijken vanuit Laguna Lookout Point. Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie! Ik zal proberen de volgende blog (over Fraser Island!!!) wat sneller te posten.

Liefs Manouk

1. Loes Ackermann:
    3 december 2019
    Mooi lieverd, leuk te lezen wat je allemaal meemaakt. Love you. xx
  2. Mirja:
    3 december 2019
    Fijn dat je zo geniet!!!!
  3. Esther:
    3 december 2019
    Ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Veel liefs uit Veendam.
  4. Loes Ackermann:
    3 december 2019
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt lieverd.