Magnetic island & Daintree rainforest

19 januari 2020 - Cairns, Australië

Hoi lieve allemaal,

Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Hier gaat alles helemaal top! Floor en ik zijn naar Magnetic Island geweest. We gingen met al onze rugzakken al heel vroeg 's ochtends op de ferry naar het eiland. Het is ongeveer 40 minuten. Toen we daar aankwamen, zijn we eerst met de bus naar ons hostel gegaan. We sliepen in Koala Bay Village. Allemaal kleine hutjes in het opvangpark voor de koala's. Erg leuk! We wilden net op onderzoek uitgaan toen het heel hard begon te regenen. Dat duurde gelukkig niet heel lang, dus we konden later nog wel eventjes naar het strand. De volgende dag hebben we een auto gehuurd. Er zijn allemaal verschillende baaien op het eiland en we wilden proberen om ze allemaal te zien. We zijn dus helemaal naar de andere kant van het eiland gereden en hebben daar een hike gedaan naar een uitkijkpunt. Toen hebben we de rest van de stranden bekeken. Rond lunchtijd kregen we een berichtje van een meisje wat we in Agnes Water hadden ontmoet. Zij was ook op Magnetic Island met een vriendin van haar. We hebben ze opgehaald bij hun hostel en toen de rest van de dag gezellig met z'n allen doorgebracht. De laatste dag op het eiland hebben we een koala tour gedaan. We kregen allemaal verschillende soorten dieren te zien en mochten uiteindelijk ook een koala aaien/vasthouden! 's Avonds zijn we met de ferry terug naar het vasteland gegaan.

Vanuit Magnetic Island zijn we via wat andere dorpjes naar Cairns gegaan. Dit is dichtbij het Daintree regenwoud, dus we hebben een tour gedaan hier. We werden om half acht 's ochtends door een bus opgehaald vanaf ons hostel in Cairns. We zijn eerst naar Mossman Creek gereden. Hier mochten we een aboriginal rookceremonie bijwonen. Dat was erg bijzonder. Daarna zijn we naar de rivier geweest om even te zwemmen. Toen zijn we doorgereden naar de Daintree River en daar hebben we een krokodillentour gedaan. We hebben helaas maar één baby krokodil gezien, maar het is beter dan geen krokodil. 's Middags kregen we een uitgebreide lunch en de rest van de dag hadden we vrije tijd. Floor en ik hebben zelf nog een wandeling gedaan en we zijn naar het strand geweest. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan en naar een uitkijkpunt gelopen. Prachtig uitzicht over het regenwoud. Toen werden we opgehaald door de bus en hebben we een wandeling door het regenwoud gedaan waarbij de tourguide ons vertelde over de aboriginal cultuur. Erg interessant! Daarna zijn we doorgegaan naar een ijsfabriek. Die maken ijs van de vruchten uit het regenwoud, dus ik heb wat onbekende smaken geproefd. De volgende stop was Alexandra Lookout Point. Wederom mooi uitzicht. Op de weg terug naar Cairns zijn we nog door Port Douglas gereden.

Cairns is het eindpunt van de trip in Australië voor mij. Floor en ik zullen opsplitsen, want ik ga naar Nieuw Zeeland en zij blijft in Australië. Ik heb ontzettend veel zin in de rest van de reis!

Ik hoop dat alles goed gaat en jullie horen snel van mij.

Veel liefs van Manouk

1. Mirja:
    19 januari 2020
    Weer een prachtig verhaal!
    En wat dapper en stoer dat je alleen verder gaat!!!
    Heel veel plezier en liefs van ons allemaal. 😘
  2. Esther:
    19 januari 2020
    Hoi Manouk. Leuk om weer van je te horen. We genieten van je verhalen.
    Stoer dat je helemaal alleen verder bent gegaan! Ik hoorde al van je moeder dat je Nieuw Zeeland nóg mooier vindt.
    We kijken weer uit naar je volgende verhaal!
    Groetjes Esther en de rest.
  3. Loes Ackermann:
    19 januari 2020
    Trots op je lieverd. Zo in je eentje verder. Geniet ervan en maak mooie herinneringen. Love you. Mama
  4. Loes Ackermann:
    Hoi lieverd,
    Ben altijd trots op je. Geniet van je mooie reis en maak er wat leuks van. Hou van je. Papa