Aankomst in Vietnam & eerste tripjes!

16 februari 2020 - Da Nâng, Vietnam

Hallo lieve allemaal,

Ik hoop dat alles goed gaat daar. Hier gaat alles prima. Ik zit op dit moment alweer in Vietnam. Over de helft van de trip :'(

Op drie februari vertrok ik om 4u 's nachts uit mijn hostel in Christchurch. De eerste vlucht die ik nam was naar Brisbane. Ben ik toch nog een keertje terug geweest in Australië. Op Brisbane had ik een korte overstap voor de vlucht naar Singapore van 8 uur. Op Singapore had ik een uurtje voor de laatste vlucht naar Ho Chi Minh stad. Ik kwam daar om half 9 's avonds aan. Ik ben in een uurtje met de bus naar het hostel gegaan. Je merkt gelijk het verschil tussen Nieuw Zeeland en Azië. Het was een hele cultuurshock. Overal toeterende scooters en verkeersregels lijken niet te bestaan haha. Het hostel leek meer op een hotel, ik werd superleuk ontvangen! Ik was moe van de vlucht en de jetlag, dus ik ben lekker vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag was het tijd om op onderzoek uit te gaan! Ik ben onder andere naar de Notre Dame replica, het oude postkantoor, een knalroze kerk en het Independence Palace geweest. Ho Chi Minh is een hele drukke stad, overal scooters. Ik moest in het begin eventjes wennen, maar nu ik dit schrijf gaat het beter! De tweede dag in Ho Chi Minh heb ik een tour gedaan naar de Cu Chi tunnels die in de Amerika - Vietnam oorlog gebruikt. Het was heel interessant om meer over de geschiedenis te weten te komen en we mochten zelf ook door de tunnels kruipen! Ook zijn we nog naar een tempel geweest en daar mochten we de bidsessie in de middag bijwonen. Heel bijzonder om te zien!

Na Ho Chi Minh ben ik met de bus naar Dalat geweest. Hier verbleef ik in een superleuk hostel. Het was een homestay, dus we verbleven bij mensen thuis. Ik ben hier 4 nachten geweest en twee van deze avonden hadden we family dinner. Dit was heel lekker Vietnamees eten gemaakt door de eigenaren van de homestay. Ik heb leuke mensen leren kennen bij het eten en daar heb ik ook mijn dagen mee doorgebracht daar. We zijn met de skilift naar een tempel gegaan, hebben een heleboel cafeetjes bezocht en zijn naar het treinstation geweest.

Vanuit Dalat ben ik naar Da Nang gevlogen. Dit ging allemaal heel soepel, behalve dan dat er op de airport geen eten is :( Ik kwam in de namiddag aan in Da Nang. Vanuit Da Nang ga ik morgen naar Hoi An, een klein dorpje verderop.

Ik hoop dat jullie de winter een beetje doorkomen daar en heel veel knuffels en liefs van mij

1. Andrea:
    16 februari 2020
    Hey meis, ik lees met veel plezier jouw avonturen. Pas je een beetje op in de chaos daar. Liefs uit een stormachtig Almere
  2. Mirja:
    16 februari 2020
    Geen winter hier.... lente temperaturen en storm.
    Snap dat je even moest wennen! We wensen je weer veel plezier!