Lake Mahinapua & Franz Josef & Wanaka

9 februari 2020 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Hallo lieve allemaal,

Ik zal de blogs van Nieuw Zeeland wat korter op elkaar online zetten, omdat ik een beetje achterliep :) Ik hoop dat alles goed gaat daar.

Vanaf Westport zijn we met de bus vertrokken richting Lake Mahinapua (het duurde eventjes voordat ik dat fatsoenlijk uit kon spreken haha). We waren al gewaarschuwd voor de regen langs de westkust, maar ik dacht dat dit wel mee zou vallen. Niet dus. We kregen bij de eerste stop de keuze of we een wandeling wilden maken langs de kust of dat we lekker in de bus bleven. Ik heb besloten om de wandeling wel te doen, want ik weet niet of/wanneer ik hier nog een keer terug kom en ik wilde alles eruit halen. De wandeling heette Cape Foulwind en ik kan me voorstellen dat het heel mooi is met zonnig weer. Wij hadden een beetje mist en flinke regen, maar het was alsnog mooi. Bijna op het eind hebben we zeehondjes gespot op de rotsen. Dat maakte het natte weer wel weer een beetje goed. Vervolgens moesten we allemaal de bus weer in. Je kunt je voorstellen hoe dat ruikt met 40 natte jassen en truien haha. Doorgereden naar de Pancake Rocks. Hier zijn we even snel doorheen gelopen, omdat de regen nu echt niet meer te doen was. Terug in de bus had Dave, onze buschauffeur, de airco ook nog aangezet. Om half vijf kwamen we aan bij het hostel. Gelukkig hadden ze hottubs om eventjes op te warmen. Ik heb nog een wandeling naar het meer gemaakt en toen zijn we gaan eten. 's Avonds hadden we een verkleedfeestje. We zaten in het hostel met een rugbyteam uit Ierland, dus je kunt je wel voorstellen wat voor een chaos het aan het eind van de nacht was haha. Desalniettemin heel gezellig.

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Franz Josef. Het was maar een kort ritje door de bergen. Om 13u kwamen we daar aan. Ik heb met een jongen en een meisje uit m'n bus een wandeling gemaakt om de gletsjer, waar het dorpje bekend om is, beter te zien. Het uitzicht was heel mooi! 's Avonds hebben we met z'n allen gegeten en daarna kaartspelletjes gespeeld. De volgende dag ben ik met een groepje andere backpackers naar de gletsjer gelopen. We hebben vanuit daar verschillende hikes gedaan. Ik vond het heel indrukwekkend om zo'n gletsjer van dichtbij te zien. 's Avonds moest ik afscheid nemen van het groepje waar ik de laatste paar dagen mee opgetrokken ben. Zij gaan namelijk door naar Wanaka, terwijl ik hier nog twee nachtjes blijf. De twee dagen daarop was het eigenlijk niet zulk mooi weer. Het was heel mistig, waardoor je de gletsjer niet kon zien en het regende :( Ik heb de ene dag research gedaan voor mijn volgende bestemming: Vietnam! De andere dag heb ik toch een wandeling gemaakt. De lucht klaarde 's middags aardig op gelukkig.

Op 17 januari vertrok ik naar Wanaka. De bus ging al om 7.30u en we maakten de eerste stop bij Lake Matheson. Dit staat ook wel bekend als ''Reflection Lake''. Je kunt namelijk bij goed weer de reflectie van Mount Cook en Mount Tasman, de twee hoogste bergen in Nieuw Zeeland zien. Dit leverde best wel wat mooie foto's op! De volgende stop was bij de Thunder Creek Waterfall. Een waterval van maar liefst 96 meter. Toen zijn we via Lake Hawea en Lake Wanaka naar Wanaka gereden. Ik had in totaal 7 dagen in Wanaka. Ik ben in die zeven dagen naar de lavendelfarm geweest, ben Roys Peak om 2u 's nachts opgeklommen, heb gemountainbiket met een Nederlands meisje en ik heb lekker aan het strand gelegen. In Wanaka heb ik superveel leuke mensen ontmoet die ik ook weer in Queenstown zal zien, dus daar ben ik blij om. Ik heb het echt enorm naar m'n zin gehad hier.

Nou dat was het weer voor deze blog. Ik hoop dat alles goed gaat daar en ik zal snel weer wat van me laten horen.

Liefs Manouk

1. Loes Ackermann:
    9 februari 2020
    Trots op je meid. Je maakt je droom waar💪😘