Blue Mountains & surfkamp

17 november 2019 - Byron Bay, Australië

Lieve allemaal,

Voordat ik uit Sydney vertrok wilde ik nog heel graag naar de blue mountains. Ik besloot op zondag te gaan, omdat je dan goedkoop met het openbaar vervoer reist (en als ik dan toch de keuze heb :)). De trein vertrok al om kwart voor 6 vanaf Sydney en uiteindelijk kwam ik negen uur aan op bestemming. Ik heb toen eerst alle toeristische dingen gedaan, omdat het nog vroeg was en er daarom niet zoveel mensen waren. Daarna heb ik nog wat wandeltochten gedaan en 's middags ben ik weer terug gegaan naar Sydney.

's Avonds ging mijn bus van Sydney naar het surfkamp dus ik heb de laatste spulletjes ingepakt en ben toen naar station gelopen. Daar heb ik afscheid genomen van mijn vrienden in Sydney (die gaan namelijk niet op hetzelfde surfkamp als ik). Ik ga dus helemaal alleen op avontuur. Best wel spannend, maar ook erg leuk! De bus vertrok om 11.30u en zou dan de volgende morgen om 8u aankomen. Uiteindelijk waren we erg vertraagd omdat we midden in de nacht een lekke band hadden :( Eenmaal op surfkamp aangekomen moesten we ons gelijk omkleden omdat onze eerste surfles snel zou beginnen. Ik vind het surfen echt geweldig en ik heb veel plezier gehad. De instructeurs nemen ook echt tijd om je te vertellen wat je kunt verbeteren dus dat is fijn. Ik heb een surfkamp voor drie dagen met 2 lessen per dag. Na de laatste surfles 's middags kun je ook nog mee doen aan activiteiten als volleybal en kayaken. Eerst was ik er van overtuigd dat ik alles wilde doen, maar het surfen bleek toch zwaarder dan verwacht (spierpijn overal :)) Ik heb ontzettend veel leuke nieuwe mensen ontmoet en het heel erg naar mijn zin gehad hier. Ik zal de foto's online zetten als ik ze heb!

Na drie dagen ben ik op de bus gestapt richting Byron Bay. Dit is een erg schattig klein dorpje waar allemaal hippies wonen. Ze gaan heel erg bewust met voeding en recyclen om. Ik zat hier in een hostel wat gratis fietsenverhuur had en yoga op het strand. De eerste dag heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar het centrum gefietst. Hier heb ik met wat mensen van het surfkamp afgesproken en we zijn toen bij de vuurtoren geweest. De dagen hierna heb ik niet zoveel uitgevoerd. Dat is ook een beetje de sfeer die in het stadje hangt haha. Zondag ben ik op de bus naar Yamba gestapt.

Yamba is een klein surfers dorpje. Er is maar 1 hostel in het hele stadje. Dit maakt het nog makkelijker om nieuwe mensen te ontmoeten. Op dit moment zijn er best wel veel bosbranden rondom Sydney, dus er is heel veel rook in de stad. Desalniettemin besloot ik met 3 andere backpackers het stadje een beetje te verkennen. We hebben dolfijnen gezien op het strand. Dat vind ik nog steeds heel bijzonder. De tweede dag in Yamba heb ik de tour van het hostel gedaan. Ik mag niet vertellen wat we hebben gedaan, dus jullie moeten zelf nog maar een keertje gaan ;)) Nu zit ik weer in de bus om terug naar Byron Bay en vanuit daar zal ik de oostkust verder omhoog reizen. Ik houd jullie op de hoogte.

Knuffels van mij xx