Lampionnenstad, Hué & Ninh Binh

24 februari 2020 - Tam Coc, Vietnam

Hoi lieve allemaal,

Hoe gaat het daar? Hier gaat alles top! Ik ben echt een beetje verliefd geworden op het dorpje Hoi An waar ik 4 nachten heb doorgebracht. Het is een klein stadje met kleurrijke straatjes. Overal hangen lampionnen en 's avonds wordt heel de stad schattig verlicht. Ze hebben hier ook zulk lekker eten, misschien wel het beste tot nu toe. Hoi An heeft ook een old town. Dit is het oude stadsgedeelte en het is verboden voor brommers en auto's. Je kunt er dus gewoon lekker rustig rondlopen zonder dat er om de minuut naar je getoeterd wordt. Ik zat in een superleuk hostel hier. Ze organiseerde 3 keer per week een family dinner en we mochten dan ook helpen met koken! Dit was super interessant. Ik heb hier ook hele leuke mensen ontmoet waarmee ik de rest van mijn tijd in Hoi An heb doorgebracht. Ik ben ook nog op de fiets naar het strand geweest. Het was zo leuk om weer even te fietsen! Ook heb ik nog een streetfoodtour gedaan waarbij ik allemaal verschillende soorten streetfood heb geprobeerd. Ik heb bijvoorbeeld gebakken rijstmeel met iets zouts (weet niet meer hoe het heet haha) gegeten, gepureerd sesamzaad met honing, dumplings met groene bonen en kokosnoedels. Allemaal superlekker!

Ik had in Dalat een Engelse jongen leren kennen die graag de Hai Van Pass wilde doen op een scooter. Ik wilde dit ook wel, maar ik durf niet de scooter te besturen haha. Toevallig kwamen onze planningen goed uit en wilden we de Hai Van Pass op dezelfde dag doen. Hij bood aan dat ik wel achterop kon, superfijn! We hebben onze bagage naar de stad verderop laten sturen en hebben een scooter gehuurd. We zijn 's ochtends om 10 uur vertrokken en hebben verschillende stops gemaakt onderweg. Het uitzicht was echt geweldig! 's Middags zijn we nog bij de Elephant Springs gestopt voor een snelle duik in het koude water. Om zes uur 's avonds kwamen we aan in Hué. Onze bagage was er helaas nog niet, dus we moesten even wachten.

Ik heb in totaal 2 dagen gehad in Hué en het heeft twee dagen geregend, maar dat mag de pret niet drukken. De eerste dag heb ik een korte wandeling gemaakt naar de Imperial City en wat rondgelopen over de lokale markten. 's Middags heb ik wat uitgezocht over mijn volgende reisbestemming: Cambodja. De volgende dag ben ik met een meisje uit het hostel naar een tempelcomplex geweest. Het was een beetje droevig door de regen, maar nog steeds indrukwekkend. Om 16.30u moest ik terug zijn in het hostel, omdat ik om 17u een nachtbus had geboekt naar Ninh Binh. De busrit was comfortabel, maar ik heb niet echt geslapen. Ik heb wel een Thais meisje leren kennen die toevallig in hetzelfde hostel als ik zat. Gezellig!

Om 4.30u kwamen we aan in Tam Coc, Ninh Binh. We hebben ons hostel opgezocht en zijn nog even gaan slapen. De volgende dag heb ik een fiets gehuurd en een beetje rondgefietst in de prachtige omgeving. Ook heb ik een tempel in een grot bekeken en ben ik met een meisje een berg opgeklommen om zonsondergang te bekijken. Daarna zijn we met alle kamergenoten gezellig uiteten gegaan en hebben we nog wat drankjes gedaan in een barretje.

De volgende keer zal ik meer over Tam Coc vertellen. Ik hoop dat alles oké gaat daar en ik spreek jullie snel.

Liefs van Manouk

1. Mirja:
    24 februari 2020
    Wauw!! Jij komt als iemand anders terug ! Ga je dan een keer voor ons koken???
    Liefs van ons allemaal💋
  2. Esther:
    24 februari 2020
    Zo leuk om te lezen dat je zo van je reis geniet!
    Groetjes van ons!