Aangekomen in Sydney & trip naar Port Stephens

29 oktober 2019 - Sydney, Australië

Het is alweer bijna een week geleden dat we vertrokken vanaf Schiphol. De reis verliep niet helemaal soepel, maar na bijna 30u kwamen we eindelijk aan in Australië. We werden opgehaald van het vliegveld en gingen naar het wake up hostel in Sydney. Iedereen is heel gastvrij en aardig. De eerste dag hebben we verder niet zo heel veel gedaan, omdat we moe waren van de reis.

Donderdag hadden we de eerste dag van de week met de reisorganisatie. We zitten met 16 mensen in een groep waarvan Floor en ik de enige Nederlanders zijn. We hebben wat oninteressante, maar wel noodzakelijke dingen gedaan zoals het kopen van een Australische simkaart en een bankrekening openen. Hierna was het tijd voor de leukere activiteiten! We hebben met de groep door de stad gewandeld. Eerst door Darling Harbour. Dit is de haven van Sydney. Daarna zijn we doorgelopen naar de botanical gardens. Vroeger zat hier een grote dierentuin, maar op een gegeven moment waren er te veel dieren, dus toen hebben ze het verplaatst. De tuinen zijn heel erg groen en dat is een grappig contrast met de stad. Eenmaal door de tuinen hebben we eindelijk het opera house gezien!

Vrijdag zijn we op een boot geweest met de groep. We hadden muziek, zon en een barbecue. We hebben stil gelegen bij een strandje om even wat te zonnen en zijn daarna terug gegaan naar het hostel. 'S avonds zijn we nog op stap geweest met onze kamergenoten.

De afgelopen drie dagen zijn we naar het Basecamp geweest. Dit is een soort eco resort midden in de bossen. Toen we door het hek liepen, kwam er meteen een kangoeroe op ons af. Echt heel leuk! Maandag zijn we heel vroeg opgestaan om de zonsopgang te bekijken, maar deze konden we helaas niet zien door de wolken :(. Daarna zijn we naar de zandduinen gegaan en zijn we met een board van de zandduinen afgegleden. Het zand zat werkelijk overal. Toen zijn we doorgereden naar de zee om pippies te vangen. Je moest met je hak zo ronddraaien in het zand waar de zee net overheen was gespoeld. Als je dan iets van een schelp of steentje voelde, had je er eentje gevonden. Pippies zijn een soort oesters en als je ze terug legt in het natte zand graven ze zichzelf weer in.
Na het eten 's avonds kwam er een man met een heleboel reptielen langs en kregen we de kans om slangen en baby schildpadjes vast te houden.

Woensdag ben ik weer vroeg opgestaan om de zonsopgang te bekijken. Poging twee. Dit keer was het niet bewolkt en konden we de zon gelukkig wel zien. Om 10 uur zijn we op een boot geweest om dolfijnen te spotten. Na een halfuurtje kwamen we ze eindelijk tegen. Hele ervaring om dat in het echt te zien. Nu ik dit schrijf zit ik in de trein terug naar Sydney. De week met de groep eindigt vandaag, dus vanaf morgen moeten we op eigen benen staan haha. Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en ik mis jullie.

Liefs Manouk

1. Andrea:
    29 oktober 2019
    Hey meis. Ik heb met veel plezier je blog zitten lezen. We missen je ook maar gunnen je dit avontuur. Bedankt dat je dit met ons deelt. Veel plezier nog en geniet er volop van. XXX Drea
  2. Mirja:
    29 oktober 2019
    Wat fijn dat we toch met je mee kunnen lezen! Geniet ! Liefs van de Stuivenbergjes
  3. Loes Ackermann:
    3 november 2019